sâmbătă, 4 august 2012

Petrică la Primărie - file de jurnal. Am prins şopîrle cu gura

Jurnalule, sînt încă tehui de cap. Am făcut paranghelie de referedum dar n-a ieşit chiar cum doream.
Mai exact, a ieşit cam pe dos.
Cînd Domn Profesor ne-a trimis la toţi oamenii importanţi dosarul proiectului politic cu titlul codificat MUIE – BĂSE  am fost foarte bucuros. Efectiv, săream într-un picior. Am crezut că dăm, nu că luăm. Nici nu l-am mai citit, proiectul, cu text, schiţe şi fotografii explicative, am mers pe încredere, că se face treaba sută-n mie, că ştie mai bine Domn Profesor care-i şmenul. Acum sînt puţin necăjit şi îmi simt muşchii feţei uşor încordaţi. Şi totul din cauza la nişte unguri, lofosoşeghedbe, boanghenelor!

Doamna Mariana a fost şi mai supărată, n-a pus nimic în gură toată seara. Şi comandase Moloţ purcei fripţi cu trufe negre în fiecare nară  şi umplutură  de icre de Manciuria, virşli de capră neagră în maţ de zibelină siberiană cu cremă de ciocolată belgiană, salată din flori de nufăr asortată cu petale caramelizate de trandafir japonez roz şi bucăţele de slănină friptă (care ei îi fac bine), şpriţ din şampanie cu sifon ca pe vremuri, în halbe de plastic, de doi litri, aurite la gură, aduse în container  de Costiel tocmai din China, chiar şi mici de Bulbucani încrustaţi cu cristale Swarovski şi boia iute, iar la desert prune. O masă ca-n poveşti şi Moloţ în mare formă, mai generos ca niciodată, a pus de la el un bax întreg cu apă minerală de Boholt şi scobitorile. Şi a zis că are în portbagaj şi o pereche de cîrnaţi de mistreţ, dacă nu se-ajunge.

Eram hotărîţi s-o facem lată.

Degeaba. Cheful trebuia să înceapă la ora 23:00 punct, cînd anunţa Gîdea rezultatele. Eram toţi cu halbele de şampanie în mîini şi ochii pe televizor. Cu zece secunde înainte de ora fixă, au arătat ăia şi noi am văzut faţa lu Dana Grecu şi doamna Mariana a izbucnit în plîns, instantaneu. Am ştiut că era ceva în neregulă.
Şi ne costumaserăm. Eu în prinţesă romantică, doamna Mariana în pionieră şi Moloţ în bebeluş roz. A apărut, la un moment dat, şi Păran, îmbrăcat ca de obicei, aşa că, cu tot plînsul, am rîs de el.
Cheful a fost organizat de Mafie, filiala comunală Buceş, într-o casă bătrînească furată de Moloţ prin uzucapiune. Fain înăuntru, digi satelit, masă lungă de lemn-lemn, dar pereţii cam coşcoviţi, vopsiţi în albastru şi galben, şi soba murdară de funingine, mi-am murdărit rochiţa şi nu cred că pot s-o mai port cu altă ocazie. Are crinolină şi nu intră în maşina de spălat nici îndoită cu patentul.
Ce să zic, după rezultate, mîncam şi plîngeam. Mîncam. Io m-am axat pe mici, Moloţ încărca la prune şi comandase şi un ciubăr cu lapte nefiert, că doar era bebeluş roz. Doar doamna Mariana numa bea şpriţ de şampanie şi i se înnodau lacrimile sub barbă, picau pe cravata roşie, cînd deodată îşi scoate basca şi am crezut că o să vomite în ea, dar nu. Desface căptuşeala cu dinţii şi scoate de-acolo o poză veche, de familie, cu ea cînd era mică şi un unchi de-al ei, pe care începe să-l tot pupe şi să-l strige: Papaşa, Papaşa! Cui m-ai lăsat, de ce nu vii mai repede înapoi? Papaşa, Papaşa! După ce s-o zbătut, o strigat şi-o sughiţat aşa un sfert de ceas, mi-o întins şi mie poza, să-l pup şi eu, dar i-am zis că nu se cade, că-s unsuros pe buze de la mici, şi atunci o zis că mi-o lasă s-o pup cînd ajungem la Deva. Aşa că poza-i la mine, ni:

La sfîrşit am fost toţi mangă. Am făcut concurs în patru labe de prins şopîrle cu gura. Io am fost primul, am prins o şopîrlă pe care am muşcat-o cam rău de burtă şi am pus-o în mîncare la ţîgani, ca să pot eu rezilia contractul cu cantina săracilor şi să-mi pun hoţul meu acolo. De fapt am pus două şopîrle, că a prins şi doamna Mariana una mai mică, dar pe aia cred c-au mîncat-o ţîganii fără să observe.
                                                                                                                                  
                                                                                                                                                (va urma)

5 comentarii:

  1. Am crezut ca esti un om normal, dar nu esti!!! :) Am totusi o intrebare: sopirla o fost proaspeta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. vai.... eu credeam ca e vorba de "DOAMNA MARIANA DEAC", la urma, dupa poza mi-am dat seama... :))
    batranetea asta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuu, doamna Mariana-i doamna Mariana, cum ar zice fotbaliştii. Cealaltă Mariană e cealaltă Mariană, pe cale de consecinţă.

      Ștergere